filmy reklamowe musza byc kreatywne

Cechy dobrego filmu reklamowego

Film reklamowy jest dobry wtedy, kiedy zapada w pamięci odbiorcy i wzbudza pozytywne odczucia względem reklamowanego produktu czy usługi. W związku z tym za najlepsze uchodzą filmy nieco humorystyczne, niezbyt sztywne, po prostu ludzkie. Do tego powinny zawierać one jakąś grę słowną, jak np. ta z ostatniej reklamy Żywca (Żona bez Ż to tylko Ona) – w końcu wszyscy uwielbiamy kreatywność i pomysłowość.

Dalej: dobre filmy reklamowe powinny zawierać konkretną treść. Oczywiście nie chodzi tu o wypakowanie ich teoretycznymi informacjami, ale raczej o przekazanie jakiegoś konkretu. Potencjalny klient powinien wiedzieć, co właśnie obejrzał i do czego został zachęcony.

Jednym z częstszych błędów reklamodawców jest próba stworzenia reklamy dla wszystkich. Otóż nie – dobre filmy promocyjne są kierowane do konkretnej grupy docelowej, potencjalnie zainteresowanej naszą działalnością, naszymi produktami itd. Najlepiej zresztą, gdyby reklamy nie były zlepkiem efektów specjalnych ze śmiesznym hasełkiem, ale żeby opowiadały jakąś konkretną historię, w której ta potencjalna grupa odbiorców się odnajdzie, którą się zainspiruje i która wzbudzi ich sympatię.

Na koniec jeszcze jedno – bez względu na to, czy kręcimy filmy korporacyjne, czy jakiekolwiek inne, nie możemy skupiać się wyłącznie na obrazie. Ważny jest również (a w niektórych przypadkach przede wszystkim) dźwięk. Odbiorca musi być zaangażowany nie tylko przez zmysł wzroku, ale także słuchu – musi otrzymać jak najwięcej inspirujących go bodźców. A to bez dobrego udźwiękowienia jest niemożliwe.

Kreatywne filmy reklamowe zamówisz w Grandfox Kraków: http://grandfox.pl/

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *